کفپوشها

معرّفی کفپوش های با طول عمر بالا

معرّفی کفپوش های با طول عمر بالا

یکی از مولّفه های بسیار مهم برای خریداران کفپوش، طول عمر بالای کفپوش است. طبیعی است که خریدار هنگام خرید کفپوش به این فکر کند که با صرف هزینه اوّلیه برای خرید، نصب و پیاده سازی کفپوش تا چند سال می تواند از کیفیت کفپوشی که خریده است اطمینان داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر کفپوشی را در محلّ مورد نظرمان پیاده کنیم که تنها 2 سال عمر کند پس از این مدّت باید با صرف هزینه ای گزاف، دوباره کفپوشی جدید را اجرا کنیم. امّا اگر بتوانیم با یک هزینه اوّلیه بیشتر، کفپوشی را انتخاب کنیم که برای مان 20 سال عمر کند، از لحاظ اقتصادی و کیفی بُرد کرده‌ایم.

در این مقاله تلاش داریم تا شما عزیزان و خریداران را با کفپوش هایی که طول عمر بالایی داشته و عمدتا نیز قیمت بالایی دارند آشنا کنیم .

امّا اگر عزیزان محترم بتوانند هزینه خرید اوّلیه و نصب کفپوش را با توجّه به محصولاتی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، تامین کنند، می توانند اطمینان داشته باشند که دست به انتخابی اقتصادی و مقرون به صرفه زده اند که در دراز مدّت برگ برنده آنهاست.
نکته حائز اهمّیت در رابطه با کفپوش های مختلف این است که طول عمر کفپوش رابطه مستقیمی با برآورد هزینه آن دارد. به عنوان مثال، شما خریداران عزیز کفپوشی را با قیمت 100 هزار تومان برای هر متر مربّع خریداری می کنید؛ این در حالی است که این کفپوش را هر سه سال یک بار باید عوض کنید و این امکان وجود دارد از کفپوشی که 500 هزار تومان قیمت آن است و با این قیمت 40 تا 50 سال عمر می کند، صرف نظر می کنید. از این جهت با نظر به این مورد می بینیم با صرف هزینه بیشتر از کفپوشی برخوردار می شویم که علاوه بر زیبایی و جلوه مدّ نظر ما، از طول عمر بالا و کیفیت بسیار مناسبی نیز برخوردار است. پس ناگفته پیداست که در دراز مدّت توانسته ایم از نظر اقتصادی صرفه جویی کرده و محصولی مقرون به صرفه خریداری کنیم.
در این مقاله برآنیم تا کفپوش هایی را به شما معرّفی کنیم که برای مدّت زمانی طولانی همراه خانه ها و محلّ کار شما هستند و دوام و کیفیت آنها برای طولانی مدّت تضمین شده است. بیایید برای خریدی آگاهانه و دقیق تر همراه شویم!

پارکت تمام چوب

یکی از مهمترین انواع کفپوش های با طول عمر بالا پارکت های تمام چوب هستند. همانطور که از نام این کفپوش بر می آید این نوع پارکت تماما از چوب ساخته شده است.

معرّفی کفپوش های با طول عمر بالا

پارکت های تمام چوب در دو نوع تولید و عرضه می شوند: نوع اوّل این پارکت ها، پارکت های تمام چوب مهندسی شده نام دارند و نوع دوّم آن ها عبارتند از پارکت های سالید یا همان پارکت های یک تکّه.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد پارکت تمام چوب که دیگر انواع کفپوش، این قابلیّت را ندارند عبارت است از قابلیّت ترمیم و تعمیر کفپوش. بعد از هفت یا هشت سال استفاده از پارکت تمام چوب این محصول نیاز به تعمیر خواهد داشت. امّا کافی است که شما عزیزان یک بار قسمت هایی از پارکت تمام چوب خود را که آسیب دیده بتونه کاری کنید و یا حتّی بعضی از تکّه های پارکت خود را تعویض کنید و بعد از بتونه کاری، ساب خوردن و لاک زدن کفپوش، هنوز هم از کفپوشی برخوردار خواهید بود که مثل روز اوّل کارایی خود را حفظ کرده باشد.

به همین دلیل است که شما هنوز هم در مجتمع ‌های اصلی و قدیمی شهر تهران مانند آ اس پ، اکباتان و مجتمع صبا، پارکت های تمام چوب را می بینید که کار شده اند و نکته جالب توجّه این است که این پارکت ها عموما چیزی حدود 50 سال پیش در محل اجرا شده اند و هنوز هم مانند روز اوّل، کارایی داشته و نما و جلوه نوی خود را حفظ کرده اند.

جدا از مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، یکی از خصیصه های پارکت تمام چوب این است که حسّ تمام عیارِ طبیعت و چوب را به فضای ما می بخشد و این ویژگی و این خاصیّت طبیعی را در پارکت لمینیت ها و کفپوش های طرح چوب نمی بینیم.

کفپوش های اپوکسی

کفپوش های اپوکسی مانند پلیمر و بتن، دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. از جمله عوامل و ویژگی‌های دیگری که کفپوش های اپوکسی را در میان کفپوش ها برجسته می کنند، مقاومت سایشی بسیار بالای این کفپوش ها است.

معرّفی کفپوش های با طول عمر بالا

از کاربری های مخصوصِ کفپوش های اپوکسی می توانیم به قابلیّت اجرا و نصب کفپوش ها در فضاهای بهداشتی و فضاهای پر تردّد اشاره کنیم. البتّه شایان ذکر است که این کفپوش ها در فضاهایی که کف زمین باید وزن زیادی را تحمّل کند، بسیار پرطرفدار هستند و متقاضیان بسیاری در فضاهایی از این دست، مثل کارخانه ها، انبار های صنعتی و پارکینگ ها به دنبال کفپوش های اپوکسی هستند. همین ویژگی ها و کاربری های فوق الذّکر باعث شده تا کفپوش های اپوکسی دارای تنوّع بسیار گسترده‌ای باشند.

اما نکته ای فنّی در رابطه با کفپوش های اپوکسی وجود دارد که باید توجّه ویژه ای به آن داشت. این نکته مربوط به موادّ تشکیل دهنده این کفپوش ها است؛ یعنی با اضافه یا کم شدن یک پلیمر در ساختار کفپوش اپوکسی، طول عمر کفپوش می تواند کم یا زیاد شود. به همین دلیل پیشنهاد کفپوشان به شما عزیزان این است که کفپوش اپوکسی مورد نظر خود را از تولید کننده های شناخته شده و معتبر تهیه کنید. در این رابطه، شایان ذکر است که بگوییم اگر خریداران عزیز در بازار کفپوش کشور، کفپوش های اپوکسی را به عنوان مثال در رنج قیمت 300 تا 600 هزار تومان پیدا کردند، بدانند که کیفیت کفپوش 300 هزار تومانی پایین آمده و این کاهش قیمت بی دلیل حادث نشده است.

کفپوش هتروژن و هموژن بیمارستانی

در محیط های بیمارستانی، کلینیک ها و فضاهای بهداشتی، به دلیل حجم تردّد بالا و نیاز مُبرم به رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و نظافت مستمر، کارخانه های تولید کفپوش، توجّه ویژه‌ای به کفپوش های هتروژن و بویژه کفپوش های هموژن دارند؛ چرا که این کفپوش ها استاندارد لازم برای این محیط ها را تأمین می کنند.

معرّفی کفپوش های با طول عمر بالا

از اینرو، تولید کنندگان کفپوش توانسته اند محصولاتی با این ویژگی را از این مواد تولید کنند که می توانند 10 تا 15 سال عمر کرده و دوام بیاورند. در نتیجه با توجّه به استانداردها و نیازهای کفپوش بیمارستانی خواهید دید که کفپوش های هتروژن و هموژن در برابر مواد شوینده و تی کشیدن، مقاومت فوق العاده‌ای را از خود نشان داده و به این دلیل از طول عمر آنها کاسته نخواهد شد.

علاوه بر ویژگی های فوق الذّکر، این کفپوش ها در برابر فشار نقطه‌ای و تغییر ابعاد مقاومت منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارند.

البتّه باید توجّه داشت که استفاده از کفپوش هتروژن و هموژن تنها مختصّ بیمارستان نمی شود؛ بلکه سایر فضاهای پزشکی مثل درمانگاه ها، مطب ها و دندانپزشکی ها نیز می توانند از این محصول فوق العاده برای مدّت زمان طولانی بهره برند. خوب است اشاره ای نیز داشته باشیم به اینکه مشتریان و خریداران بسیاری از این کفپوش ها حتّی در باشگاه های ورزشی، آزمایشگاه ها، اداره ها و مراکز تجاری خود نیز استفاده می‌کنند.

خریداران و مشتریان عزیز ممکن است در بازار کفپوش کشور، محصولاتی را پیدا کنند که قیمت آن ها به عنوان مثال 100 هزار تومان باشد. در صورت خرید چنین محصولی، مجبور خواهید شد تا هر دو سال یکبار این کفپوش را تعویض کنید و ناگفته پیداست که این مسئله برای شما هزینه های گزافی در دراز مدت به همراه خواهد داشت. از اینرو، پیشنهاد فروشگاه کفپوشان به شما عزیزان این است که اگر قرار است در فضایی برای مدّت زمانی طولانی مستقر شوید، حتما طول عمر کفپوش را به عنوان برگ برنده اقتصادی خود در نظر داشته باشید.

از مدل های موجود در فروشگاه کفپوشان از دسته کفپوش های هتروژن و هموژن می توانیم به کفپوش فوربو مدل صفرا و مدل Sphera، کفپوش پریمو پریمیوم، کفپوش اسمارت و کفپوش اُپتیما اشاره کنیم.

کفپوش وینیل گرانیتی

از کفپوش های قدیمی موجود در کشور ما کفپوش وینیل گرانیتی است. هنوز هم که حدود 50 سال از تولید این کفپوش ها توسّط شرکت ایران کفپوش می گذرد، خانه های قدیمی از این کفپوش پوشیده شده‌اند. نکته جالب توجّه دیگر در رابطه با کفپوش وینیل گرانیتی این است که نسبت به سایر مواردی که قبلا به آنها اشاره کردیم، از قیمت پایین تری برخوردار است و شما با قیمتی بسیار ارزان می توانید از کفپوشی با دوام و طول عمر بالا در فضای مورد نظر خود برخوردار شوید.

کفپوش ال وی تی یا اِی آر اف

در پایان این مقاله لازم است تا به کفپوش های ال وی تی یا اِی آر اف نیز اشاره ای داشته باشیم. این کفپوش ها، کفپوش های نسل جدید هستند که برای اجرا و پیاده سازی آنها در فضای مورد نظر شما نیازی به چسب ندارند. اجرای این کفپوش ها به صورت کلیک تایل بوده، موادّ سازنده آنها از کامپوزیت و پودر سنگ می باشد. این کفپوش ها دارای مقاومت فوق‌العاده بالایی در برابر تردّد هستند. به دلیل اینکه این کفپوش ها نصب نمی شوند، در برابر آب و رطوبت مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد. با توجّه به این نکات، کاملا روشن است که کفپوش ال وی تی یا اِی آر اف دارای مقاومت و طول عمر بسیار بالایی است. از این جهت است که پیشنهاد فروشگاه کفپوشان به شما عزیزان این است که این کفپوش ها را در فضاهای پر تردّد با بار سنگین و یا واقع در محیط هایی با آب و هوای مرطوب و شرجی، مثل نقاط شمالی کشور و در ویلاها مدّ نظر قرار دهید.

نویسنده: بهنام رشیدی

سوالات متداول

چند نوع پارکت تمام چوب وجود دارد؟

پارکت های تمام چوب در دو نوع تولید و عرضه می شوند: نوع اوّل این پارکت ها، پارکت های تمام چوب مهندسی شده نام دارند و نوع دوّم آن ها عبارتند از پارکت های سالید یا همان پارکت های یک تکّه.

ویژگی اصلی پارکت های تمام چوب چیست؟

یکی از ویژگی های منحصر به فرد پارکت تمام چوب که دیگر انواع کفپوش، این قابلیّت را ندارند عبارت است از قابلیّت ترمیم و تعمیر کفپوش.

پرسش: کفپوش های ال وی تی یا اِی آر اف چیستند؟
پاسخ: این کفپوش ها، کفپوش های نسل جدید هستند که برای اجرا و پیاده سازی آنها در فضای مورد نظر شما نیازی به چسب ندارند. اجرای این کفپوش ها به صورت کلیک تایل بوده، موادّ سازنده آنها از کامپوزیت و پودر سنگ می باشد. این کفپوش ها دارای مقاومت فوق‌العاده بالایی در برابر تردّد هستند. به دلیل اینکه این کفپوش ها نصب نمی شوند، در برابر آب و رطوبت مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد

پرسش: ویژگی های منحصر به فرد کفپوش های هتروژن و هموژن چیستند؟
پاسخ: کفپوش های هتروژن و هموژن در برابر مواد شوینده و تی کشیدن، مقاومت فوق العاده‌ای را از خود نشان داده و به این دلیل از طول عمر آنها کاسته نخواهد شد.
علاوه بر ویژگی های فوق الذّکر، این کفپوش ها در برابر فشار نقطه‌ای و تغییر ابعاد مقاومت منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارند.

کفپوش های ال وی تی یا اِی آر اف چیستند؟

این کفپوش ها، کفپوش های نسل جدید هستند که برای اجرا و پیاده سازی آنها در فضای مورد نظر شما نیازی به چسب ندارند. اجرای این کفپوش ها به صورت کلیک تایل بوده، موادّ سازنده آنها از کامپوزیت و پودر سنگ می باشد. این کفپوش ها دارای مقاومت فوق‌العاده بالایی در برابر تردّد هستند. به دلیل اینکه این کفپوش ها نصب نمی شوند، در برابر آب و رطوبت مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد شد

ویژگی های منحصر به فرد کفپوش های هتروژن و هموژن چیستند؟

کفپوش های هتروژن و هموژن در برابر مواد شوینده و تی کشیدن، مقاومت فوق العاده‌ای را از خود نشان داده و به این دلیل از طول عمر آنها کاسته نخواهد شد.
علاوه بر ویژگی های فوق الذّکر، این کفپوش ها در برابر فشار نقطه‌ای و تغییر ابعاد مقاومت منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها