دکوراسیون محل کار, کفپوشها, ورزشی

ویژگی های کفپوش سالن ورزشی 

ویژگی های کفپوش سالن ورزشی 

پلی پروپلین وکفپوش سالن ورزشی!

هر روز به تعداد کاربران سالن های ورزشی افزوده می شود. ورزش یگانه تفریح همگانی است که طرفداران زیادی دارد چراکه شاید تنها زنگ تفریحی باشد که خانواده ها از آن حمایت می کنند. شاید از نظر بعضی خانواده‌ها کلاس های هنری لوکس به حساب بیایند و از نظر خیلی های دیگر، هر تفریحی غیر از ورزش، جوانان را به انحراف بکشد یا عواقب سوئی برای آنها در پی داشته باشد ولی ورزش از این قاعده مستثناست. پس متقاضی برای آن بسیار است و هر روز می بینیم که تعداد باشگاه های ورزشی محلّی در سطح شهر افزایش می‌یابد.

جوانان به بدنسازی، پینگ پونگ، فوتسال و … روی آورده‌اند. پس باید برای مجهز کردن سالن ورزشی تمهیدات لازم را به کار ببندیم. باید بهترین تجهیزات ورزشی با قیمتی مقرون به صرفه در محل مورد نظر تعبیه شوند. و یکی از این موارد که به توجّه خاصی نیاز دارد، کفپوش سالن ورزشی است.

ویژگی های کفپوش ورزشی

امّا کفپوش سالن ورزشی مثل هر نوع کفپوش دیگری، ویژگی‌های خاص خود را دارد. برای نمونه، این کفپوش باید از پلاستیکی سخت ساخته شده باشد که تکانه های ناشی از حرکات پیش بینی نشده ورزشکاران را تاب بیاورد و از این حیث نسبت به همتای بتُنی خود انعطاف بیشتری داشته باشد.

با اینکه بحث اصلی ما در مورد کفپوش سالن ورزشی است، نباید فراموش کنیم که برای تجهیز زمین‌های ورزشی در فضای باز نیز کفپوش مخصوصی به کار می‌رود. به طور کلّی کفپوش‌های ورزشی با طرح ها، رنگ‌ها و بافت های متفاوتی عرضه می شوند که بسته به نیاز مشتری، مورد استفاده هستند. عموما خصیصه مشترک بین تمام کفپوش های ورزشی، ویژگی ضد سرخوردن و دوام بالای آنهاست و یکی از کفپوش‌های مورد استفاده در سالن های ورزشی که چنین ویژگی هایی دارد، کفپوش پلی پروپلین است.

از میان ویژگی های عمومی این کفپوش، می توان به این موارد اشاره کرد:

دوام بالا

به عنوان مثال در ورزش سالنی بسکتبال، جنس کف سالن پلی پروپلین است که از پلاستیک سخت ساخته شده و مادّه ای با دوام بالا و مقاوم در برابر مواد شیمیایی دارد. این ویژگی باعث می شود تا رنگ کفپوش از بین نرود.

حرارت کمتر

از دیگر ویژگی های کفپوش سالن ورزش ساخته شده از جنس پلی پروپلین، این است که حرارت زیادی را جذب نمی کنند. این ویژگی به ویژه در زمین های ورزشی در فضای باز کاربرد دارد و گرمای تابستان نمی‌تواند جذب این جنس کفپوش ها شود.

جذب تکانه های حرکتی ورزشکاران

بدون در نظر گرفتن اینکه چه ورزشی می کنید، کفپوش سالن ورزش از جنس بتُن می‌تواند به مفاصل شما آسیب برساند و طی مرور زمان مشکل ساز شود. به هر حال افراد در زمین ورزش می دوند و بالا و پایین می پرند. بنابراین مواد به کار رفته در کفپوش سالن ورزشی باید به گونه ای باشد که کمترین عوارض را برای ورزشکار در پی داشته باشد. و کفپوش های پلی پروپلین خاصیت جذب تکانه های حرکتی ورزشکاران را دارد.

دوام رنگ

این ویژگی به ویژه در زمین های ورزشی در فضای باز حائز اهمّیت است. امّا در هر صورت کفپوش سالن ورزش که از مادّه پلی پروپلین ساخته شده، در برابر تغییر رنگ مقاوم است و هر رنگی که برای کفپوش سالن ورزش انتخاب کنید، مطمئن باشید که تغییر رنگ نمی‌دهد.

کفپوش های ورزشی بسته به نیاز کاربر به کفپوش ورزشی در فضای باز و کفپوش ورزشی در فضای بسته یا همان کفپوش سالن ورزشی تقسیم می شوند.

فراموش نکنید که در صورت خرید کفپوش سالن ورزشی، لوازم جانبی آن را نیز تهیه کنید. به عنوان مثال، کاور یا پوشش سطح زمین ورزش و نیز ورقه‌های مخصوص لایه های زیرین که ویژگی جذب تکانه های حرکتی را تقویت می کنند از اقلامی هستند که خرید آنها در کنار محصول اصلی واجب است.

محصولات مرتبط

کفپوش ورزشی

کفپوش ورزشی کمپارس

کفپوش ورزشی استارت

چمن مصنوعی

کفپوش ورزشی رانینگ

کفپوش ورزشی فضای باز

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها