دکوراسیون محل کار, عمومی, کفپوشها

چه شغلی روی چه کفپوشی

چه شغلی روی چه کفپوشی

محلّ کار، خانه دوّم ما است؛ چرا که حدّاقل ۸ ساعت در روز را در محلّ کار خود سپری می کنیم. از اینرو اهمّیت دارد که به جزئیّات این محلّ دوّم زندگی خود دقّت کنیم؛ درست به همان صورت که خانه خود را با دقّت و وسواس برای زندگی مان مهیّا می کنیم.

کفپوش مناسب هر شغل

یکی از مولّفه های بسیار مهم در محیط کار، کفپوش محیط کار است. مانند بسیاری دیگر از مولّفه های محیطی که ما به آنها انس گرفته ایم و شاید زیاد توجّه خاصّی به جزئیّات کاربردی و فنّی آنها نکنیم، کفپوش نیز از این قاعده مستثنا نیست.

کفپوش مناسب هر شغل

امّا اگر به مطالب این مقاله توجّه کنیم، خواهیم فهمید که خیلی از نکات ظریف در رابطه با کفپوش اهمّیت حیاتی و بسزایی برای محیط کار ما خواهند داشت و حتّی رعایت نکردن یک سری اصول می‌تواند برای ما خطر آفرین باشد.

کفپوش مناسب مشاغل پزشکی و کادر درمانی

در کلینیک ها، بیمارستان ها، اتاق های جرّاحی و سایر فضاهای پزشکی، استفاده از کفپوش مناسب نقشی کلیدی بازی می کند. استفاده از کفپوش های هموژن و هتروژن و کفپوش های بیمارستانی مخصوص چنین فضاهایی، نکات زیاد و ریزی دارد که توجّه به آنها الزامی است.

کفپوش مناسب مشاغل پزشکی و کادر درمانی

گزینه دیگر مناسب برای چنین فضاهایی کفپوش اپوکسی است. این کفپوش ها ضدّ باکتری بوده و عامل حیاتی رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در فضاهای بیمارستانی را پوشش می دهند. کفپوش بیمارستانی و محیط درمانی، از مهم ترین و تخصصی ترین کفپوش های محیط کار است و کفپوشان استاندارد ویژه ای برای این فضای تخصصی ایجاد کرده است که می توانید در وبسایتمان بخوانید.

کفپوش مناسب شغل مرغداری

جالب است بدانیم که مرغداری از آن دست فضاهایی است که کفپوش ویژه و خاصّ خود را می طلبد. کفپوش تایل ویژه مرغداری، برای بهداشت و تمیزی اینگونه فضاها طرّاحی شده اند.

کفپوش مناسب شغل مرغداری

از نقطه نظر دیگر، این کفپوش ها برای پرورش جوجه ها و شرایط خاصّی که جوجه ها باید در آن پرورش یابند، کاربری دقیقی دارند. این کفپوش ها حافظ ایمنی پرندگان هستند به گونه ای که پاهای آن ها خراشیده یا اسیب دیده نشوند چرا که یه خراش کوچک می تواند یک بیماری عفونی ایجاد کند. از طرف دیگر فضولات پرندگان روی سطح این کفپوش انباشته نمی شود و به دلیل وجود شیارها، به لایه زیرین منتقل می شود تا تمیز کردن آن راحت تر هم باشد. این کفپوش های شبکه ای، بسیار مقاوم بوده و تحمل وزن چندین نفر را نیز دارد.

کفپوش مناسب باشگاه بدنسازی

هر مربی بدنسازی و هر ورزشکاری می داند که مناسب ترین کفپوش مخصوص باشگاه های بدنسازی و فضاهای ورزشی، کفپوش گرانول ورزشی است.

مناسب ترین کفپوش مخصوص باشگاه های بدنسازی

گزینه دیگر که کاربری ویژه ای در اینگونه فضاها دارد، کفپوش پشت نمد دار ورزشی نام دارد. از دیگر کفپوش هایی که کاربر اینگونه فضاها می تواند از آن استفاده کند، کفپوش رول پی وی سی است که بسیار پرطرفدار نیز می باشد. پیش از انتخاب کفپوش سالن بدنسازی، خوب است نگاهی به وبسایت کفپوشان بیندازید و یا با مشاوران ما تماس بگیرید چرا که هر ورزش و هر قسمتی، کفپوش ویژه خود را دارد و آگاهی از تنوع محصولات، می تواند به شما در انتخاب صحیح تر و حرفه ای تر کمک کند.

کفپوش مناسب استخر شنا

استخرهای شنا از جمله فضاهایی هستند که حفظ جان و سلامت ورزشکاران در آن اهمیت دو چندان پیدا می کند به ویژه اگر از استخر برای آموزش کودکان نیز استفاده می شود. کفپوش کنار استخر یا تایل مشبک، از کفپوش های ویژه فضاهایی چون استخر، سونا و جکوزی است که برای این کاربری خاص طراحی شده اند و به دلیل ضربه پذیر بودن می تواند آسیب های ناشی از سر خوردن و یا لغزنده بودن فضای کنار استخر را به طور چشمگیری کاهش دهد. این کفپوش ها به صورت کلیک تایل اجرا می شوند بدین معنی که نیازی به نصاب و زیرسازی نخواهید داشت و تنها کافیست تایل ها را مانند قطعات پازل در کنار یکدیگر چفت کنید.

کفپوش مناسب مهد کودک

چه فضایی مهم تر از فضایی که کودکان خود را به آن می سپاریم؟ در انتخاب مهدکودک فرزندتان دقت کنید و وسواس به خرج دهید چرا که کودک شما سلامت جسم و روان خود را تا سال ها از فضای مهدکودک خواهد داشت. کفپوش پی وی سی مهدکودک و موکت و همچنین کفپوش تاتامی از گزینه های ایده آل برای فضای مهد کودک ها هستند؛ چرا که با توجّه به حجم و سرعت حرکات کودکان در این فضاها باید از کفپوش هایی استفاده کنیم که در صورت زمین خوردن کودک، آسیب فیزیکی به او وارد نشود.

ضربه پذیری این کفپوش ها ایده آل است در کنار آن باید به آنتی باکتریال بودن و ضد حساسیت بودن کفپوش نیز دقت شود چرا که کودکان روی این کفپوش ها غلت می خورند و زمان زیادی را روی زمین مشغول بازی و آموزش هستند.

کفپوش مناسب زمین فوتبال

همه ما فوتبال را به مستطیل سبز چمنی اش می شناسیم. حقیق این است که چمن بهترین و استانداردترین کفپوش برای ورزش فوتبال است. در کنار آن در زمین رو باز عموما از چمن طبیعی یا چمن مصنوعی استفاده می شود و برای کفپوش سالن های فوتسال ، مربّیان باید استفاده از کفپوش های تایل ورزشی را مدّ نظر قرار دهند. آنچه در این انتخاب مهم است حفظ سلامت ورزشکاران و کیفیت بازی است.

کفپوش مناسب کارواش و نمایشگاه ماشین

اصولا کفپوش نمایشگاه ماشین از آن به وفور استفاده می شود، کفپوش تایل صنعتی است.

کفپوش مناسب کارواش و نمایشگاه ماشین

این کفپوش ها علاوه بر مقاومت در برابر حجم تردّد و سنگینی فشار اتومبیل ها به راحتی تمیز می شوند و شستشوی آنها ساده است و از کیفیت کفپوش کارواش پس از شستشوهای مدام که در اینگونه فضاها به وفور اتّفاق می افتد، کاسته نخواهد شد. این کفپوش ها به صورت مشبک تولید می شوند و به دلیل انتقال سریع آب، گزینه ای ایده آل برای کارواش ها هستند.

کفپوش مناسب کارخانه ها

بی شک محصول تولیدی یک کارخانه در انتخاب کفپوش ان کارخانه مهم است و برای هر نوع تولیدی از ارو گرفته تا پارچه و لباس، می توان کفپوش های متنوع و مختلفی معرفی نمود. آنچه به طور عام می توان گفت این است که در کارخانه ها کفپوش های تایل صنعتی یا کفپوش بتنی و یا کفپوش اپوکسی انتخاب هایی مناسب، با دوام و مقرون به صرفه خواهند بود که تا سالیان متمادی می توان از آن ها استفاده کرد بدون این که از کیفیت اولیه آن ها کاسته شده باشد.

نویسنده: بهنام رشیدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها